קובלנה נגד ח"כ ביטן על האמירה "מעדיף שהערבים לא יגיעו לקלפיות"

    איתי גדסי No Comments on קובלנה נגד ח"כ ביטן על האמירה "מעדיף שהערבים לא יגיעו לקלפיות"

    קבוצת השמאל "מחזקים" הגישה קובלנה לוועדת האתיקה של הכנסת נגד התבטאותו של ח"כ דוד ביטן: "הייתי מעדיף שהערבים לא יגיעו לקלפיות"

    ח"כ דוד ביטן צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    קבוצת אנשי השמאל, "מחזקים", הגישה קובלנה לוועדת האתיקה של הכנסת, נגד יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, על התבטאותו הגזענית כלפי ערבים: "הייתי מעדיף שהערבים לא יגיעו לקלפיות". הדברים נאמרו ביום שבת, ה- 10 בדצמבר במסגרת 'שבתרבות' שהתקיימה במבשרת ציון.

    במכתב ששלחה הקבוצה ליו"ר ועדת האתיקה, יצחק וקנין, ולחברי הועדה ח"כ איל בן ראובן, ח"כ יוסף ג'בארין וח"כ רחל עזריה, נכתב: "כללי האתיקה של חברי הכנסת קובעים כי על חברי הכנסת למלא את תפקידם מתוך "נאמנות למדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית", וכי על חבר הכנסת למלא את שליחותו בכנסת "באחריות, ביושר ובהגינות, מתוך מחויבות למעמדו כמנהיג בחברה, וישאף לשמש דוגמה אישית להתנהגות ראויה".

    "מדובר באמירה ששוללת את קיומה של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית, ואת זכותם של אזרחי ישראל הערבים לבחור ולהיבחר. זאת ועוד, אמירה זו הינה בלתי אחראית ואינה הגונה, ובמקום לשקף את מחויבותו להנהגת כלל החברה הישראלית, היא עושה את ההפך מלהוות דוגמא להתנהגות ראויה.

    "מדינת ישראל כוללת בתוכה קבוצות אוכלוסייה שונות, ובהן גם החברה הערבית. התנהלות דמוקרטית של ישראל צריכה לעודד את כלל האזרחים, לרבות אזרחי ישראל הערבים, להשתתף בבחירות ובקבלת ההחלטות במדינה. התנהלות דמוקרטית של ישראל צריכה לעודד את השגשוג של כלל האזרחים, ובתוך כך את אזרחי ישראל הערבים, בחיי היום יום של החברה הישראלית.

    לדברי נציג קבוצת "מחזקים", אורי קול: "אמירתו האומללה של ח"כ ביטן היא עבירה על כללי האתיקה הפוגעת בשותפות בין אזרחי ישראל הערבים לאלו היהודים, ובמרקם החיים המשותף בחברה.

    "אנו מצפים מועדת האתיקה להשתמש בכל הסנקציות העומדות לרשותה כדי להעניש את ח"כ דוד ביטן על מנת למנוע הישנות אמירות אנטי-דמוקרטיות כנגד אזרחי מדינת ישראל".



    0 תגובות